søndag 6. desember 2015

Jeg blir bare SÅÅÅÅ!

Noen ganger blir jeg litt forvirra. Jeg er en persom som sier ting ganske rett ut. Jeg har jobba endel med meg selv for at jeg skal si ting på en grei måte fordi om jeg sier det rett ut, og de siste årene har jeg blitt mye flinkere!

Enkelte dager, spesielt når jeg er sliten, eller ikke tenker meg om, så svarer jeg/kommenterer på en litt feil måte. Og folk kan ta det ille opp.
Det som er litt rart, er at det er folk som kjenner meg som faktisk er nærtagende. Folk som vet at jeg ikke vil noen noe vondt, jeg er jo en person som hjelper der jeg kan. Prioriterer alltid å hjelpe andre så lenge det ikke går ut over barna mine, ofte stiller jeg opp på bekostning av meg selv også. Men jeg blander meg ikke inn så lenge jeg ikke får spørsmål om å hjelpe.



Så kommer frustrasjonen min litt. Hvorfor skal ting jeg sier analyseres? Når jeg sier ting rett ut. Blir det analysert så kan jo alt, og da mener jeg absolutt alt, tolkes på mange måter. Men når jeg sier noe,  så er det slik, ikke noe analysering trengs.
Som nevnt tidligere har jeg adhd hode, noen dager er det verre enn andre. Og da sliter jeg med å huske å være snill i kommentarene mine.
Dette er ikke noe jeg snakker så mye om, men jeg synes faktisk at folk som virkelig kjenner meg bør ha dette på minnet når de snakker med meg.
Jeg vet om dette problemet, og jobber med det hver dag. Har også fått tilbakemeldinger på at jeg har blitt flinkere, men Rom ble ikke bygd på en dag, så vær så snill, ha tålmodighet med meg :)
Jeg er kun ansvalig for hva jeg sier, ikke for hva du forstår! Er noe uklart, spør!

Men nok om det, i dag skulle jeg bare slacke på sofaen og hvile kropp og sinn. Og det har jeg også gjort. Men så tusla jeg meg en tur i kveldinga, og dro innom noen og så film. Kjempekoselig kveld dette. Håper det ikke blir så lenge til neste gang ;) Det er jo bare ca 1,5 km mellom, og vi har samme humor. Så det kan jo bli noen filmkvelder da.


Forhåpentligvis skal jeg å skrive kontrakt på leilighet i morgen, så kan jeg begynne å flytte saker og ting dit med en gang. Herlig og snill fyr som styrer utleie på vegne av huseier! Jeg gleder meg hvertfall til en ny start der, og likevel om leiligheta er lita, så tror jeg nok at jeg skal få det koselig der likevel! Gleder meg veldig til å kunne ta imot besøk der etterhvert :)

Håper lørdagen har vært snill med dere,  og at søndagen blir superfin!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar