mandag 18. januar 2016

Vennskap

Vennskap er noe av det fineste man kan oppleve. Og gode venner, og da mener jeg slike gode venner som man kan stole på uansett hva som skjer, de er vanskelige å finne.



Så jeg har en liten regel da. Om en kjæreste ikke aksepterer at jeg har venner, og jeg får valget mellom kjæresten og vennene mine, så velger jeg vennene. Uten tvil!

Om man er gift, samboer, kjæreste eller singel, så trenger man venner. Alle har godt av å finne på noe med vennene sine, og ha litt tid uten partneren sin. Det å finne på ting uten partneren gjør jo bare at man har mer å snakke om når man møtes igjen :)

Jeg har vel mer kompiser enn venninner, men jeg håper kjæresten ikke blir sjalu av den grunn. Kompisene mine er bare venner, hadde det vært kjemi og kjærlighet inne i bildet, så hadde det vært mer enn vennskap. Og jeg kunne ikke hatt en kompis jeg ville kryssa enkelte grenser med. Det ville føltes feil.



Og gode venner er veldig fint, for de aksepterer både de positive og mindre positive sidene ved deg. De skal jo ikke leve med deg, så for deres del trenger du ikke være perfekt. Gode venner sier også fra om de synes du gjør eller sier noe som er helt bak mål. Og de sier det ikke kritisk, de bare sier det rett ut, for de er ærlige med deg.

Man trenger heller ikke å snakke med vennene sine hver dag. De beste vennene er dem du ikke snakker med på en mnd, så når man snakkes igjen da, så er det som om det var i går man snakket sist.

Jeg er så heldig at jeg har noen slike venner. Flere enn jeg visste om. En kveld for litt siden, snakket jeg med en kompis jeg ikke har snakket med på flere år. Likevel så var det som om det var bare få dager siden sist samtale. Jeg føler meg veldig heldig som har så gode venner, føler meg veldig privilegert!



Ta godt vare på vennene dine! Gode venner er vanskelige å finne, men når du først har funnet dem, blir de familie <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar