onsdag 9. desember 2015

Plastisk kirurgi

Hva skal man egentlig synes om dette kontroversielle temaet? Meningene er mange, og noen roper høyere enn andre.
Jeg har alltid vært imot, har hatt den oppfatningen at man skal være fornøyd med kroppen slik den er skapt. Så lenge man ikke er jente/dame uten bryst. Og å få fjerna løshud etter slanking, det ser jeg på som en nødvendighet, da det blir mye hud som blir i veien etter ett stort vekttap.



Meeeeeeeeen, så var jeg til legen i februar, og kom inn på temaet brystreduksjon. Jeg har vært plaget med store smerter i nakke og skuldre over mange år, og legen mente det kunne være en grei sak å få en brystreduksjon, slik at det skulle bli bedre.
Så han sendte en henvisning til Aleris og jeg gikk i spenning. I henvisningen sto det også bukplastikk.

Grunnen til at jeg ville ta disse inngrepene, er for at jeg ofte fikk soppinfeksjon under brystene og under henget på magen. Det tok litt tid, men jeg kom inn på Aleris og fikk snakke med kirurgen. Han mente at å fjerne ca 400g på hvert bryst skulle redusere plagene mine betraktelig. Og han sjekket magen min, og jeg er akkurat innenfor grensene til å få dekket den operasjonen.

10.august reiste jeg inn til Aleris for operasjon av brystene. Jeg er ikke 100% sikker på hvilken str jeg egentlig brukte i bh, men legen regner med en G-cup. Dette er rimelig stort på min lille kropp, så da jeg våknet etter operasjonen merket jeg allerede stor forskjell. Har ikke fått sjekket helt hvilken str jeg havnet på, men en D-cup er jeg vel muligens på enda. Det ble fjernet ca 400g på hvert bryst, og det var brystreduksjon med brystløft. Jeg er ganske fornøyd, men har en liten klage å komme med til kirurgen når jeg skal på kontroll.



På tirsdag skal jeg inn og få tatt bukplastikk. Gruer meg skikkelig til den, like før jul og greier. Men skal bli veldig godt å bli ferdig med det. Har grua meg siden slutten av august nå. Blir nok noen uker med smerter, men det skal jeg nok overleve. Bikinikroppen til våren blir i boks da. Nå har ikke jeg hatt en bikini siden jeg var 15 år, så dette skal nok bli spennende.



Skal komme med før- og etterbilder i ett senere innlegg, både av brystene og magen.

Akkurat nå så ser dagene veldig stressende ut, men likevel har jeg positive saker som skjer rundt meg. Og det gjør at jeg gleder meg veldig til tiden fremover. Det skjer masse koselig de neste ukene, og jeg gleder meg til jeg kan dele det med dere.

Ha en superherlig onsdagskveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar