søndag 15. november 2015

Det varmer mitt hjerte


Å se at hele verden viser sin støtte til Frankrike etter gårdagens terroraksjon varmer hjertet mitt. Nesten hele verden samles i de franske fargene. Vi står samlet MOT terror. Facebook florerer av profilbilder som støtter Frankrike. Det er folk fra alle samfunnslag, fra alle kanter av verden.


Mange kjente bygninger i verden har blitt opplyst i blått, hvitt og rødt.  Det øverste bildet her er fra Rockheim i Trondheim. Det andre er av Ishavskatedralen i Tromsø. Mange flere fargerike bygninger fra hele verden kan du se her: 


Det bekymrer meg litt at utenriksministeren vår vil sende tropper for å hjelpe i kampen mot IS. Ren logisk tenkning tilsier at Norge da vil bli ett større terrormål. Jeg håper det ikke går så langt at våre tropper må sendes dit. 

Når det er sagt, så er jeg glad nesten hele verden står samlet mot terror. Kanskje vi kan klare å få en stopp på det ekstreme som vokser seg større og større for tiden. La oss sammen stoppe terroren med kjærlighet :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar