tirsdag 17. november 2015

Jeg liker ikke berg og dalbane


Livet er som en berg- og dalbane, det går opp og ned. Akkurat nå fortiden er det litt motstridende til meg. På enkelte områder går det opp og på andre ned.. På samme tid. Det er litt rart å kjenne på.

Jeg har gode venner som støtter meg, som jeg vet jeg kan snakke med om alt. Heldig på det punktet
-smiler-
Mange ting i livet blir vanskelig på grunn av dårlig kommunikasjon, det blir misforståelser og skaper dårlig stemning.
Mange ganger må jeg bare riste av meg tanken på ting for å unngå ekstra grubling. Men noen ganger må jeg bare analysere og tenke gjennom ting, helst fra alle mulige vinkler og fra alles ståsted.



Selv er jeg vel den som er åpen , rimelig rett frem. Noen ganger for åpen tror jeg. Og jeg sliter med å forstå at enkelte ikke er så åpen. Jeg vet det ikke er lett å snakke om ting som er vanskelige, men om man prøver så kanskje man innser at det ikke var så farlig likevel.........

At kommunikasjon er viktig er det vel ingen som kan nekte på, men om man har vanskelig for å starte en samtale, eller for å snakke om noe som tynger, så er vel det viktigste at man prøver?
Ikke velg letteste utvei på ting, for det går som regel galt av gårde.

For å lære seg å snakke må man bare ta sats, åpne munnen og la ordene komme. Man lærer seg ikke å snakke om man trekker seg inn i selv og ikke sier noe som helst, DET er helt sikkert. Og om man blir emosjonell når man snakker om ting, so what? Er vel bedre å få det ut som tårer enn frustrasjon og sinne.



Jeg skulle ønske at alle kunne snakket åpent om ting, og at man tenker over hva man sier og hvordan. Skal ta ett lite eksempel her. Om jeg tar opp en ting, som ikke motparten føler for å snakke om,(eller har annen oppfatning av ting enn slik jeg fremlegger det) og vedkommende går rett i forsvar og svarer sint. Da kan du være sikker på at jeg blir sint også. Likevel om jeg innerst inne er redd, såret eller lei meg. Blir jeg møtt med sinne, så blir jeg sint selv også. Sånn er det bare!

Takk for i kveld folkens :) Ha ei nydelig natt alle sammen, jeg skal nok gruble litt mer på dette og se om jeg finner en løsning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar