fredag 20. november 2015

Kjærlighet


Å finne den store kjærligheten er sannelig ikke lett. Man skal finne en/ei man kan leve med over lengre tid, og da helst resten av livet. Det er mange faktorer som spiller inn. Kjemi, kommunikasjon, nærhet, sex, vennskap, felles interesser osv.

I kveld har jeg sett siste episode av Gift ved første blikk på TVNorge. Der blir parene matchet ut fra mange kriterier, de møtes ikke før de står ved altret og skal gifte seg. Først når de er gift får de begynne å bli kjent med hverandre. Med kameracrew på slep. Hvordan er det å skulle bli kjent med kamera rundt seg nesten hele tiden? Går det an å bli godt kjent på denne måten? Jeg skal prøve å få 'intervjuet' noen av dem som var med i denne sesongen. Få noen svar. Hvor skummelt et det ikke å stå ved altret og vente på sin tilkommende brud? Hvordan er det å stå å vente på at dørene skal åpnes så man får gå inn i kirkerommet og se sin tilkommende ektemann? Jeg tror de har ekstremt mange tanker som raser gjennom hodet de minuttene. Synes deltagerne var tøffe jeg!
Her er bilde av de 3 parene som var med denne sesongen:

Hannah og Paul, Annika og Lars Petter og Patricia og Ian.
Det har vært litt gøy å følge med på dette, dessverre så ble det ikke søt musikk mellom noen av parene i denne sesongen. Jeg skal prøve å få tak i noen av dem og stille noen spørsmål og komme tilbake med en update i ett annet blogginnlegg.

I fjor derimot, oppsto det kjærlighet mellom det ene paret. Her er bilde av dem:
Annabelle og Vebjørn er beviset på at det faktisk er mulig å finne kjærligheten ved å møtes ved altret. Selv synes jeg det høres litt skummelt ut. Men skal ærlig innrømme at jeg vurderte å melde meg på denne sesongen. Tanken på kameraene fikk meg fra det da, jeg trives ikke forran kamera. Det føles så kleint. 

Jeg tror at om man skal finne en man kan dele livet med, så må man finne en bestevenn som man også kan være kjæreste med. Vise respekt, kommunisere godt, være åpen og ærlig. Tolerere den andres mindre gode sider, le masse sammen, finne på ting både sammen og hver for seg. 


Lykke til alle som er på leting! Vær dere selv, husk at den første forelskelsen blekner etterhvert, blir dypere. Da er det viktig å huske at følelsene ikke er borte, sommerfugler i magen kan man kjenne i ny og ne likevel. Ikke la det bli en vanesak. 

Hadde du kunnet vært med på Gift ved første blikk eller annet tv program for å finne kjærligheten?

Jeg ønsker alle en fin og god fredag :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar