mandag 25. januar 2016

Et brev til barnevernet

Dette er en gammel sak, men like aktuell i dag. Kom over denne på ei facebookside, må bare dele den med dere. Mange opplever barnevernet slik, la det bli endringer i systemet slik at de virkelig jobber for barnas beste, ikke for å ta flest mulig. Endringer u barnevernet er på gang, la oss håpe disse endringene sikrer barna på best mulig måte :)

Jeg beundrer alle som er så sterke at de står frem med historiene sine, det er altfor mye urett i systemet. Og alt avhenger av hvilken saksbehandler man får.. Les og del folkens, dette er viktig å få belyst. 

TIL BARNEVERNET    Hommersåk 17.12 13


Dere skal vite at dette er skrevet fra mitt hjerte. Jeg kan ikke fortsette å se på at dere er med på mishandling og alvorlige overgrep mot barn. Dere ser det ikke selv fordi dere gjør bare jobben deres og følger bare det dere har lært i utdannelsen. Når dere NÅ blir fortalt hva som foregår, så har dere mulighet til å ta et valg. Dere har tatt denne jobben fordi dere ønsker å gjøre en forskjell og fordi dere BRYR dere om barn.


Dette brevet vil bli sendt overalt i systemet og på nettet. Jeg har det siste året blitt mer opplyst om hva som skjer i BV og har selv gått inn for å fortelle hva jeg mener. Ja, jeg var naiv, for lite visste jeg om hvor alvorlig det var. I min sak er det ikke gjort noen få feil, ALT er gjort feil. Bevisene de ligger i rapportene, opptak og vitner.
Dere forventer samarbeid, men alt samarbeid skal foregå på deres premisser. Om noen ikke samarbeider, så bruker BV trusler og makt. Dette kan ikke sies å være et samarbeid, heller ikke fremmer det samarbeid. Samarbeid er det viktigste når en skal finne løsninger, her altså for barn.


Når skolesystem og andre systemer svikter syke barn(og alvorlig syke) eller barn med forskjellige diagnoser, så blir skylden/ansvaret lagt på foreldrene av barnevernet. Så familier som har hatt nok prøvelser må da inn og forsvare seg, dette er igjen mennesker som har kjempet kanskje hele livet for barna sine, men som har møtt motstand i et system der penger er viktigst og ikke menneskelige hensyn. Så BV hiver seg over de svakeste i samfunnet.
BV tar over omsorgen for barn med spesielle behov fordi de mener at det er en for stor oppgave for foreldrene. Da skilles disse barna fra sine søsken og havner ofte inn i et system som ikke har midler eller kunnskap til å følge dem opp. Hva i all verden er poenget med dette. Dette kan IKKE sies å være til det beste for et barn.


Dette er også mennesker som er utsatt for å få en dårlig økonomi. Da skal dette også brukes mot dem.
Og det er litt rart, med tanke på at BV får inn i kassen fra Staten kr.800 pr døgn når de er inne og hjelper en familie, men kr. 7700 pr. døgn når de overtar omsorgen for et barn. Når det er penger involvert i flytting av penger så er dette handel med mennesker. Så BV driver med menneskehandel.


Rapportene i BV er farlige fordi:
Det nytter ikke å klage på det som står skrevet.
De er full av løgn, synsinger og personlige meninger.
De som skriver disse rapportene, ser etter det negative og fokuset er der.
De forstår heller ikke at deres egen bagasje former hvordan de selv tolker andre mennesker eller situasjoner.
Det som er det fine med rapportene er at her ligger også alle bevisene for hvordan BV jobber og de avslører seg selv her.
Det er selvsagt ubetydelig for å bli hørt, men det er uansett positivt for foreldre å se det, for da har de en mulighet til å se at det ikke er de som svikter barna, men BV.
Ut i fra disse useriøse rapportene avgjøres barns skjebne uten at foreldrene har noen som helst mulighet til å beskytte barna sine.


Da jeg gikk på helse og sosial, barnepleien og hjelpepleier utdannelse: Da lærte jeg at det er viktig at barn føler seg trygge. Systemet skriker om hvor viktig det er med forutsigbarhet. Allikevel henter BV ulovlig barn i alle aldre mitt på natten, i barnehager og skoler. Her får de også hjelp av politiet, som har i oppgave å beskytte oss borgere. Det verst er når de henter barn i ukene før jul, der noen søsken blir i hjemmet. Dette er et klart bevis på at BV ikke vet hva som er barns beste, de viser og at de ikke eier sunn fornuft. Dette er mishandling av barn.


Sier du hva du mener til systemet og samtidig viser følelser kan dette ende i akutt plassering, fordi BV føler seg truet. Dette er kidnapping av barn.
Så dette er barnevernet i Norge i dag. De driver med menneskehandel, kidnapping og barnemishandling. Og vi borgere som har forstått hva som foregår har ingen mulighet til å hjelpe disse lidende barna.


Jeg er heldigvis trygg på hvem jeg er, så meg kan ingen knekke. Jeg har fem nydelige barn som har lært meg godt opp. Jeg har også evnen til å lytte på barna, noe BV påstår de kan. De snakker så fint om det, men etter å ha lest flere brev fra barn i BV omsorg, så vet jeg at de blir ikke lyttet til. Jeg har selv et opptak gjort av barna mine da de satt innelåst med BV, der hører en hvordan barna blir totalt oversett.


Jeg har selvfølgelig beviser for mine påstander, det nytter ikke for inni dette systemet jobber mennesker som går på autopilot og bare gjør jobben sin. 
Så hvis du som leser dette, fortsetter å ikke ta ansvar for dine handlinger. Ja, da er det ditt valg. Du skal da være klar over at mennesker som krenker andre eller gjør andre vondt alltid vil få betalt tilbake. Så neste gang du skifter arbeidsplass fordi du tror du er sliten av å se barn har det så vondt, da skal du vite at det ikke er det som er problemet. Problemet er at du hele tiden krenker og skader andre mennesker.


Ønsker deg en god samvittighetsfull jul og jeg regner med at dine tanker går til de barna som ikke får feire jul sammen med sine kjære.

Med vennlig hilsen 
Sonja Helene Knutsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar