fredag 22. januar 2016

Ord teller ikke

Når jeg går rundt her og bedriver husarbeid, eller strikker, eller går turer, så dukker det opp endel tanker. Noen ganger bare mye rart, men noen ganger litt mer seriøse ting. Og i dag var en seriøs dag.

I mange tilfeller så sier folk ting som at de er glade i, at de bryr seg om og slikt. Men når ord bare er ord, så blir det ikke mye troverdig.



Her en kveld så jeg en film, Pineapple Express, der ett kjærestepar kranglet, og det kom inn på temaet 'jeg hører hva du sier, men du viser det ikke i handling'.
Hvordan kan man egentlig være sikker på at folk mener det de sier, om de ikke viser det også?

Jeg har selv opplevd at noen har sagt at de er glad i meg og bryr seg om meg, for så å vise det stikk motsatte med handlingene sine. Hvorfor er det så vanskelig å vise at man bryr seg om?



Jeg vet ikke om jeg er flink nok til å vise at jeg er glad i og bryr meg om. Det får kjæresten, barna og mine nærmeste uttale seg om. Jeg er kanskje 'verst' med tanke på vennene mine. Er ganske bevisst på å skulle vise mine følelser for kjæresten, for jeg vet at jeg er altfor dårlig til å vise følelser.

Jeg har ett lite mål for 2016, og det er at jeg skal fortelle alle mine venner at jeg er glad i dem, og hvorfor. Jeg skal også bli flinkere til å si det til barna, og jeg skal ikke slutte å si/vise det til kjæresten.

Når det kommer til min kjære, så er det litt vanskelig å ikke vise at jeg elsker ham. For hver gang jeg ser på ham, så kiler det i magen og jeg må smile. Så forhåpentligvis så viser jeg kjærligheten på en grei måte overfor ham. (Om du ikke synes det kjære, så får du si fra!) Vi har snakket om ting jeg ikke er flink nok på enda, og det er registrert og under bearbeidelse, så det blir etterhvert :)

Jeg skal også bli flinkere til å fortelle barna at jeg er glad i dem, stolte av dem. At jeg ALDRI, uansett hvilke sprell de finner på, slutter å være glad i, stolt av og bry meg om!

Si at du er glad i, og ikke glem å vis det! Ha en nydelig dag vidre alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar