torsdag 14. januar 2016

For sent? For tidlig? Presis?

Jeg er veldig redd for å komme for sent til avtaler, og planlegger at jeg skal være ute i god tid. Tar det 30 min å komme seg dit man skal, setter jeg på planen at jeg skal dra 45 min før avtalen starter.


Men det går liksom ikke helt etter planen. Alt ser ut til å gå etter planen, men så skjer det ett eller annet. På tur ut kan jeg plutselig huske noe jeg bare MÅ gjøre først, og det ender da med at jeg haster til avtalen og kommer som regel 2 minuttet for seint.

Hvorfor kan jeg ikke bare holde meg til planen jeg har lagt? Så jeg faktisk kan komme 5 min før avtalt tid?? Jeg har prøvd mange forskjellige måter, og en skjelden gang fungerer det etter planen. Men jeg vil gjerne at det skal fungere hver gang.



Skal det fungere, så må jeg kun ha fokus på avtalen jeg har, ikke tenke på noe annet før jeg har kommet meg ut døra og bort fra gårdsplassen.

Har jeg en avtale tidlig på morgenen, så er jeg livredd for å forsove meg. Da får jeg hvertfall ikke sove, så jeg blir veldig trøtt. Det er akkurat som om kroppen stresser seg opp og nekter å roe ned så det går an å sovne. Stoler ikke alltid på at jeg våkner av alarmen på mobilen heller, så avtaler med folk at de kan ringe og sjekke om jeg er våken. Jeg vil ikke ha det slik!

Har DU noen tips å dele med meg? Da blir jeg veldig glad :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar