lørdag 30. januar 2016

Forfall

Det er veldig trist å se hvor mange hus som står og forfaller. I dag tok vi en tur oppover E14, og det er mange hus som står tomme og forfaller oppover der. 
Det er vel litt over alt dette skjer, men så det veldig godt i dag. Man ser ting på en annen måte når man er passasjer. 


Gamle hus med sjel, fine hus. Om de bare hadde blitt tatt vare på. 
Jeg tenker mye på alt som kommer frem i media for tiden, eldre som ikke får sykehjemsplasser på grunn av at flyktninger skal ha en fløy. Eldre som ikke får bo i kommunale boliger lengre for at flyktningene skal ha en plass å bo. 

Hvorfor kan ikke noen av de gamle husene rundt om være bolig for noen flyktninger? Hvorfor ikke koste på noen kr og leie ut husene istedenfor at de forfaller og råtner? Kommunene kan da heller betale privatfolk for å plassere flyktninger i gamle hus, enn å losjere dem inn på hoteller og slikt. Sløsing kaller jeg slikt! 

Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg hus, håper det blir innen jul i 2017. Men jeg vil ha ett småbruk med sjel! Skal jeg ha nytt, så skal jeg tegne det selv.
Men helst ett småbruk, med ett lite og koselig hus. Stor plass ute til både hobby og kos. Men det kommer vi tilbake til i ett senere innlegg.

Har du ett gammelt hus stående tomt? Da utfordrer jeg deg til å leie det ut! Mange som sliter med å finne seg bolig..

Ha en fin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar