søndag 24. januar 2016

Godt for kropp og skjel

Strikking, hekling og annet håndarbeid viser seg å være bra for kroppen. Det reduserer stress, og kan sammenlignes med yoga.


Du kan også trene opp hukommelsen ved å bedrive håndarbeid. Man blir glad og fredfull, ett godt alternativ til antidepressiva :)

Jeg strikker mye i perioder, det roer ned hjernen min og jeg klarer å tenke en tanke i gangen. Og det er en herlig følelse når man har adhd-hode der 500 tanker svirrer rundt konstant. Da er det veldig godt å ta strikketøyet eller andre ting i hendene og fokusere på andre ting. Og heller plukke ut en tanke og tenke den ferdig før man begynner på neste.


Jeg strikker gensre, luer, baby-booties. Helst ting som går fort å strikke. Men nå er det langtidsprosjekt her. Strikker voksengensre, Mariusmønster men rundfelling. Digger dem :)

Lager også endel ting i tre, men nå har jeg ikke noe sted å jobbe, så da får det holde med strikking ei stund :)

Her er link til en artikkel som forteller om fordelene med håndarbeid: http://www.kk.no/allers/strikking-er-bra-helsen-33377

Ha en kreativ dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar