tirsdag 22. mars 2016

Da er det offisielt

Da er det offisielt, jeg har gått inn i politikken !

Jeg blir nok ikke den mest aktive politikeren, men jeg har noen saker jeg brenner for som jeg også håper å få med i partiprogrammet etterhvert.

Partiet er lite, og ett parti jeg aldri har vurdert tidligere pga fargen. Jeg har alltid stemt blått, men nå blir det altså rødt fremover. Så får man se hvilke endringer og forbedringer man kan få være med på i fremtiden.

Spennende skal det hvertfall bli. Jeg skal bl.a kjempe for at rektorer som ikke gjør jobben sin, med tanke på mobbing og psykososialt arbeidsmiljø til elevene, skal miste jobben sin. De kan ikke få fortsette slik som mange gjør pr i dag. Risikoen er ødelagte barn, og barna er fremtiden! Jeg refererer da også litt mot mobbesaken i Malvik.

Det er fryktelig at de skal kunne ødelegge ett barn slik, for så ikke å ta ansvar for det etterpå! Og saken i Malvik er ikke unik, dessverre. Det finnes mange barn som får skoletiden ødelagt pga mobbing. Det er ikke slik det skal være!

Ellers skal jeg kjempe for å få bort fattigdommen, først og fremst i min egen kommune, men også på fylkes- og landsbasis. Jeg synes det er for ille at det er så mye fattigdom i ett av verdens rikeste land! Min største politiske kampsak kommer jeg tilbake til i ett senere innlegg. Dette blir nok en hard kamp, men jeg vet jeg har mange med meg :)

Ha en nydelig kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar