tirsdag 15. mars 2016

Tankefull

Hva skal man egentlig gjøre når man føler alt blir feil? Når man får kommentarer på at man stresser mye, så roer man ned. Får man spørsmål om hva man gjør, og man svarer at man sitter og ser på serier, så er man for rolig.



Hvorfor kan man ikke bare akseptere at folk ikke er perfekte? Alle har sine feil og mangler. Alle har lagt seg til uvaner/lyter som kanskje ikke alle andre liker spesielt godt. Men de fleste folk sier fra om ting, på en ok måte, så har man mulighet til å endre på ting.

Skal man gå rundt å føle at man ikke er bra nok, at personligheten man har er totalt 'feil' så blir man brutt ned. Hvorfor kan ikke folk bare si fra om det er noe man ikke kan utholde med andre folk? Eller bare overse enkelte ting? Man er jo ikke perfekt selv heller, ingen er det!


Man kaster ikke stein når man sitter i glasshus heter det, og er man ikke perfekt selv, så bør man heller ikke kritisere andre for mye. Man må tenke seg om før man kritiserer andre, for kanskje den man kritiserer plutselig kan komme med noe tilbake? Kanskje man får passet sitt påskrevet på en måte man ikke liker?

Jeg har troen på det gode i folk, jeg er kanskje naiv på enkelte områder. Men jeg håper og tror at det er gode og dårlige sider ved alle mennesker. Ser man bare negative ting hos noen andre, så kanskje man må endre fokus?


Enkelte dager tenker jeg for mye, og da grubler jeg over slikt som dette. Men som regel finner jeg svar på det jeg grubler på også. Da har man en ting mindre å gruble på senere :)

Ha en fortsatt fin dag :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar