torsdag 3. mars 2016

Klarsynthet

I dag går jeg å grubler litt på klarsynthet. Det er mange klarsynte rundt om, men ikke alle er like flinke. Det er også mange som ikke tror på slikt, men det skjønner jeg. Det er vanskelig å tro på noe man ikke kan se/høre/føle. Men om man åpner seg og trener på det, så kan man faktisk ta inn lyder, bevegelse, følelser.

Jeg er selv klarsynt, får inn endel forskjellig til tider. Men jeg har også lært meg å lukke tilgangen. Noen ganger er det veldig slitsomt. Men jeg har ikke utviklet det nok enda. Det er mye å lære. Vet faktisk ikke om jeg vil utvikle det så mye mer heller.

Alle mennesker har hjelpere, men ikke alle merker dem, eller merker hva hjelperne har å si. Hjelperne er der for å støtte i tunge tider, hjelpe ved vanskelige valg i livet og evt hinte for å trygge den personen de hjelper.

Men dette er ikke lett om den de skal hjelpe ikke klarer å ta inn det som blir sagt av tips og triks for at livet skal bli best mulig.

Noen ganger får jeg opp slikt, men i endel tilfeller har jeg ikke lov til å si noe. Jeg kan da ikke hjelpe vedkommende til å ta den rette veien uten å røpe det jeg vet. Noen ganger ser jeg på dette som en forbannelse, og mange ganger har jeg lyst til å gjøre noe/si noe slik at jeg blir koblet av _det_ nettet.

Samtidig så er det litt greit å kunne høre hva mine egne hjelpere sier om hvilke valg jeg bør ta,  og hvorfor.

Jeg har ikke stolt på det de har sagt tidligere, men de siste årene har jeg lyttet godt. Likevel har jeg ikke alltid fulgt deres råd. Men nå er det sannelig nok tull! Jeg skal lytte godt og følge deres råd, og jeg skal leve livet slik at jeg har ett harmonisk og godt liv, der hovedfokuset skal være latter, glede og kos.

Det er veldig viktig å kose seg litt. En liten belønning etter en hard uke, en liten belønning når man føler man har vært flink og fortjent det.

Bare det å sette av tid til noe man virkelig liker å gjøre er også en form for belønning. Alle trenger litt kos i hverdagen, enten i form av en belønning, eller en klem fra sin kjære :)


Ha en strålende fin dag videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar