tirsdag 1. mars 2016

Rot i hodet

Kjeder meg veldig i dag, lurer på om jeg skal finne på noe lurt. Må vel ut å gå i dag og få rensa hodet litt. Prøve å finne formen igjen.  Og kanskje jeg klarer å tenke gjennom ting på en annen måte når jeg tusler rundt.

Ventet bare på at posten skulle komme, tilfelle jeg har fått pakke i posten som må hentes. For da tar jeg det med det samme. Er så nysgjerrig av meg at jeg må hente ut pakker så fort som mulig. Jeg vet jo alltids hva jeg har bestilt, men like spennende hver gang likevel ;)

Har tonnevis med tanker i hodet. Ting jeg må få gjort, ting jeg vil gjøre, ting jeg må forberede for meg selv og noen andre for fremtiden. Samtidig så sliter jeg litt med at jeg er så sårbar for tiden. Jeg blir overvelde med følelsen av at jeg er for tung, for krevende, for masete, langt fra bra nok.

Jeg vet at jeg har 5-6 kg for mye, men jeg tenker egentlig ikke så mye på det. Noen ganger kjenner jeg at jeg får tilbakefall på spiseforstyrrelsenett mine, men jeg tvinger i meg mat. Har vært flink de siste dagene da, spist lite men har klart 3-4 måltider pr dag. *stolt!

Jeg prøver å ikke kreve for mye av folk rundt meg, og setter lista altfor høyt på krav jeg stiller til meg selv. Jeg hater å bli masa på, så jeg går heller rundt med masse tanker enn å snakke om alt, for jeg vil ikke bli sett på som masete. Ikke alt kan regnes som mas, men jeg er så redd for å 'bruke opp' dem rundt meg. Så mange ganger velger jeg å gruble på ting selv.

Innerst inne vet jeg at jeg er bra nok. Men jeg vet også at jeg har ting å forbedre. Og jeg prøver og prøver, men føler endringene går for tregt.  Tålmodighet eier jeg jo ikke, skulle ønske jeg kunne endra alt med ett knips. Vært ferdig på ett blunk. Men det er ikke slik det fungerer. Man skal vel ha en læringsprosess oppi dette også.

Men nå må jeg hive meg rundt og gå en tur, så jeg rekker meg hjem igjen før det blir mørkt. Kanskje jeg får sortert tankene litt også, slik at jeg slipper å gruble så mye.

Ha en super dag videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar