onsdag 9. mars 2016

Lureri

Jeg har en liten plan for å omvende kjæresten litt her.
Jeg sliter endel med kostholdet etter at jeg måtte fjerne galleblæra, og ettersom jeg har Lavt stoffskifte i tillegg, så må jeg leve ganske sunt for at kroppen skal fungere.

Jeg tenkte jeg skulle lure min kjære til å være med på en sunn livsstil, så spørs det om han er med på det i lengden. Klarer jeg å lure ham til det i 2 uker, så er nok det meste gjort. Når han bare kjenner at kroppen fungerer bedre og slike ting ;) *Wish me luck og kryss fingrene for at han ikke leser dette*

Jeg har også bestemt meg for at jeg skal lage bokser med nøtteblandinger slik at vi kan ha stående til mellommåltider. I lengden blir det bedre og billigere enn å skulle kjøpe ferdige blandinger. Jeg skal også lage frokosten selv, yoghurt og fruktmüsli. 

Og sette opp faste tider for mat, slik at dagen får litt mer struktur. DER tror jeg kanskje det største problemet for oss begge dukker opp. Han er veldig glad i å farte rundt, og ikke følge noen plan. Og jeg er ett surrehode uten lile. Så dette kan bli litt vanskelig. 

Vi får se hva som skjer, for man kan gjøre mye godt for helsa bare ved å spise regelmessig og sunt.
Jeg merker det veldig godt, både på humøret, energien og ikke minst magen. Jeg kjenner at jeg tåler mer mat og at jeg ikke reagerer så kraftig på maten. 

Det er litt deilig å tenke på at om dette fortsetter, så kan jeg kanskje ta med barna ut og spise til sommeren. Det er litt over 1 år siden sist, og jeg måtte drøye i det lengste med å få dem med meg hjem. De skulle få kose seg lengst mulig, så jeg fikk veldig hast med å komme meg hjem. Men, alt for barna!

Ha en herlig dag alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar