onsdag 2. mars 2016

What to do

Når man kjenner noen som man vet trenger hjelp og backup i en tøff periode, men man blir utestengt fra livet deres. Hvordan kan man hjelpe da?
Når en skikkelig nedtur gjør at vedkommende ødelegger endel i livet sitt, hva kan man gjøre?

Man kan jo ikke trenge seg på, samtidig så vil man ikke bare gi opp personen heller.
Jeg er hvertfall av den typen at når jeg først har sluppet noen inn i livet mitt, så vil jeg gjøre alt jeg kan for at vedkommende skal ha det bra. Og er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe, så vil jeg gjøre det.

Men hvordan kan man hjelpe om man ikke får lov til å bry seg om vedkommende? Jeg sliter veldig med de tankene der akkurat nå.
Jeg ser hva som skjer, vet hva som kan skje om det ikke tas imot hjelp, og jeg kjenner det gjør vondt langt inni hjerterota. Jeg vil så gjerne hjelpe, være der for vedkommende og støtte opp. Men hvordan kan jeg gå frem uten at jeg trenger meg på?
Lett blir det nok ikke uansett hva som skjer, men jeg har stor tro på at det ordner seg. Med eller uten min hjelp.

Har dere noen tips?
Ønsker dere en fin dag videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar