torsdag 17. mars 2016

Snøsmelting

Nå er det skikkelig vårfornemmelser her! Snøen smelter i superfart, og langs enkelte veier så har vannet laget dype bekker i veibanen.

Det er så herlig å se at det bare er ca 30 cm snø igjen på plena nå, og det er deilig å se at det våres. Man får ekstra energi på våren, dagene blir lysere, humøret blir bedre og man har så mye mer å velge mellom om man kjeder seg.

Jeg har planlangt noen dater med kjæresten, venter bare på at det skal bli litt varmere i været, og at den siste snøen skal forsvinne.

Det er rart hvordan været kan påvirke både humør og form. Jeg kjenner veldig godt at jeg er i dårligere form på vinteren enn på sommeren, så jeg gleder meg skikkelig til våren virkelig kommer. Når det blir varmere i været så fungerer kroppen bedre også.

Jeg vet også endel som sliter med depresjoner og angst, de får det bedre og kan redusere på medisinmengden sin når våren/sommeren melder sin ankomst.
Hvorfor det er det egentlig slik? Er det virkelig slik at sola spiller så stor rolle på helse og humør?

Da skulle jo egentlig alle hatt solarium hjemme og fått tilgang på sol og varme annenhver dag. Kanskje det hadde blitt mindre bruk av lykkepiller og smertestillende i landet da! Jeg vet med ryggen min, så bruker jeg veldig skjeldent smertestillene vår/sommer/høst. Men når vinteren melder sin ankomst, så begynner det på igjen...

Så jeg gleder meg masse til sol, varme, lange dager, kvelder ute i godt selskap. Grilling er vel det jeg gleder meg mest til bortsett fra varmen. Skal være flinkere til å grille på vinteren også tror jeg. Det er jo så godt.

Ha en nydelig dag vidre alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar