torsdag 25. februar 2016

Alle har en

Alle har en fortid, på godt og vondt. Når man velger å gå ut av ett forhold, så har man likevel en fortid sammen med den personen.
Men fortid er fortid, og det er ikke noe man skal henge seg opp i.

Jeg var i ett forhold i 9 år, og fikk barn i det forholdet. Jeg kan ikke bare slette de 9 årene fra hjernen min.
Likevel om forholdet tok slutt, så har jeg gode minner fra de årene. De dårlige minnene velger jeg å skyve bort.

Når man da går inn i nytt forhold, så er det viktig å huske at alle har en fortid. Likevel om man har gode minner fra tiden sammen med x'n, så betyr ikke det at man  vil tilbake til det forholdet. Det var en grunn til at det ble slutt.

Jeg klarer ikke gå videre før jeg er ferdig med tidligere forhold. Jeg har ikke samvittighet til det. Jeg klarer heller ikke kysse noen jeg ikke er forelsket i, eller ha sex uten sterke følelser. Og når jeg går ut av ett forhold, så må det bearbeides før jeg kan gå videre.

I de 9 årene med x'n opplevde jeg mye, og da kan det hende jeg snakker om det innimellom. Ikke om ham direkte, men ting jeg erfarte de årene. Det at vi er gode venner i dag, er til det beste for barna. Vi passer ikke sammen som par, men vi ble gode venner etter bruddet. Og det gjør godt for barna. Og oss voksne. Vi vet at vi kan samarbeide godt slik at barna har det best mulig. Og det er det viktigste for meg :)

Fortid er fortid, alle har den og man kan ikke slette den. Nyt de gode minnene fra fortiden, de kan fint tas med inn i fremtiden.
Men hold fokuset på fremtiden, det er den som er viktig :)

En herlig dag videre ønskes dere alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar