lørdag 27. februar 2016

Morn verden!

God morgen verden :)

Da har man kommet seg ut av senga, og gløtta litt ut på været. Det har snødd litt igjen i natt, men nå er det plussgrader. Kjennes ut som minus da. Men det drypper fra taket, så da håper jeg det tiner endel iløpet av dagen.

Har sovet veldig godt i natt, og det trengte jeg. Så i dag satser jeg på å ha energi 70% av dagen hvertfall.  Våknet veldig tidlig, men nektet å stå opp. Kjæretsen holdt rundt meg, og da valgte jeg å bare ligge iro og nyte det. Kommer ett innlegg senere i dag om hvorfor jeg alltid er sliten.

Nå har jeg fått inntatt dagens medisindose og er straks klar til å spise frokost. Er litt spent på hva denne dagen bringer, og jeg håper jeg får skrevet ett par innlegg i dag. Går og ruger litt på 2-3 stk, så kanskje på tide å få noe av det ned på utkastlista her :)

Regner med jeg tar ibruk pc for å skrive utkastene, da går det mye fortere. Så jeg kan få skrevet 4 innlegg på samme tid som jeg bruker på 1 når jeg skriver på mobilen :)

Så en film om Auschwitz i går kveld, og det er like gripende hver gang. Det er en så fryktelig historie, som aldri bør glemmes! Tenk at 6000 mennesker ble gasset ihjel hver dag i Auschwitz, så kommer de andre leirene itillegg. I Birkenau og Sachsenhausen mistet også mange mennesker livet. Leste ett sted at rundt 12 millioner mennesker døde iløpet av 2. verdens krig.

Håper jeg kommer meg ned til omvisning i Auschwitz før alle guidene har gått bort. Dette er ett tema jeg alltid har vært opptatt av, lest masse bøker og sett mange filmer. Og det hadde vært topp å fått besøkt leirene og fått vite mer om historiene derfra.

Men nå skal jeg avslutte her, innta frokost og ta en prat om hva vi skal finne på i dag :)
Ha en nydelig lørdag alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar