lørdag 13. februar 2016

Endringer

De siste årene har jeg blitt mer oppmerksom på ting jeg må endre ved meg selv. Og det har vært en hard kamp til tider. Men ut fra tilbakemeldingene jeg har fått, så har jeg da oppnådd ønsket resultat.

Spesielt når det kommer til temeramentet mitt. Før ble jeg veldig fort sint, jeg kjeftet og brølte ganske ofte. Jeg er ikke stolt over den jeg var, men jeg begynner å bli ganske stolt over den jeg har blitt. Jeg har vært skikkelig sint bare 1 gang på 2 år, og det skal mye til før jeg blir sint.

Ja, jeg kan bli irritert, eller oppgitt. Men ikke sånn sint at jeg kjefter og smeller. Det er egentlig ganske deilig å være såpass rolig.

Nå for tiden holder jeg på med nye endringer. Jeg har blitt gjort oppmerksom på at jeg har noen veldig stygge uvaner, så da får jeg jobbe litt med det. Konstruktiv kritikk er helt ok. Det er ikke noe gøy å få det slengt mot seg der og da, men når man får tenkt seg om er det helt greit.

Så nå skal det jobbes med saker og ting, slik at jeg forbedrer meg på noen punkter. Noen uvaner kommer jeg nok ikke til å gi slipp på, for da er jeg ikke MEG lenger. Det er viktig å endre seg for sin egen del, ikke for å bli akseptert av andre. Men det er også viktig å ikke miste seg selv i endringsprosessen.

Om jeg 'mister meg selv', vær så snill å si fra. Jeg vil ikke endre meg til det verre :)
Mottar du konstruktiv kritikk,  så tenk gjennom om det er noe du burde endre på. Gir du konstruktiv kritikk, så gå en runde med deg selv slik at du ikke sitter med samme uvane selv. Kast ikke stein i glasshus, og ikke kast stein på den som sitter i glasshuset. Det blir så kostbart å reparere alle glassene :)

Ha en fortreffelig fin dag vidre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar