mandag 1. februar 2016

Idioti

Det finnes mange idioter i trafikken, folk som helt klart ikke skulle fått lov til å befinne seg i trafikken!

Man skal jo kjøre etter forholdene, vise aktsomhet og følge trafikkreglene.
Men når man kjører rundt så ser man fort at det er mange som burde ha levert inn lappen.

I dagens samfunn er man jo tilgjengelig døgnet rundt, telefonene skal sjekkes hvert 10. minutt, man har drops eller andre ting i midtkonsollen som man skal få tak i. Mange leser og skriver mail mens de kjører, leser aviser og sminker seg! WHAAAAT?

Er man så uoppmerksom så burde man kanskje utført de oppgavene FØR man skal ut å kjøre. Man må jo tenke på at man setter andre folks liv i fare ved å være så uaksom!

Vi var ute og kjørte en tur en dag, og ut av en sving kommer en svart bil midt i veien. Mer og mer over i vårt kjørefelt. Kjente hjertet slo noen ekstra slag der og da. Dette var i en 60sone, kjæresten bremsa kraftig og la bilen i autovernet for å unngå en front mot front. Det gikk bra med oss, men bilen har skader på hele høyre side. 

Slike episoder havner man i ofte om man kjører litt rundt. Man ser også mye slikt.
Når jeg kjører tenker jeg mye på det at jeg skal klare å stoppe om det er noen hindringer i veien rundt svingen. Jeg slår av all lyd og vibrasjon på telefonen når jeg skal kjøre. 
Jeg vil IKKE være årsaken til noen ulykke!

Folk bør tenke seg litt mer om før de gjør alt annet enn å følge med i trafikken når de kjører! Hva om DU forårsaker en ulykke der noen dør? Hva om DU forårsaker en ulykke der noen blir varig skadet? Hvordan ville du følt det?

Vær aktsom i trafikken alle sammen, både som kjørende og myk trafikant. Vi har ingen å miste i slike meningsløse ulykker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar