onsdag 24. februar 2016

Samvittighet er noe dritt!

Jeg har litt for mye av den der samvittigheten, skulle gjerne kunne kvitt meg med halvparten. Men det er ikke så lett. Når jeg da blir sittende med dårlig samvittighet for ting som egentlig ikke er mitt ansvar, så bryter jeg ned meg selv.

For eksempel, innlegget jeg skrev i går om at enkelte tar beslutninger på andres vegne. Det var jo ikke noe jeg sliter med nå, men i endel tilfeller så skjer det med folk. Derfor skrev jeg om det. Mange ganger så er slike beslutninger ubevisste også.
Når jeg da får melding om at jeg synes noen bestemmer over meg og mine valg, så blir jeg lei meg. Det var jo ikke det jeg skrev!

Når folk plutselig endrer seg, og tar avstand til meg over natta, uten at jeg får vite hvorfor, så blir jeg gående med dårlig samvittighet uten at jeg vet hvorfor. Så blir jeg nok litt irritert og lei meg også, og tenker gjennom hvert ord jeg har sagt, hver ting jeg har gjort, for å finne ut hvorfor jeg har dårlig samvittighet. Men det er så vanskelig når jeg ikke får vite hvorfor endringene kom.

Når jeg ikke har det bra, når jeg blir 'uvenner' med noen jeg bryr meg veldig mye om, så blir jeg fysisk syk. All mat kommer opp igjen, så nå skal jeg ikke prøve å spise før jeg føler meg bedre igjen. Jeg får mer vondt i ryggen og nakken og får ei hodepine som kan slå ut en elefant. Jeg fryser konstant og får ikke gjort noe fornuftig.

Hovedmålet mitt har vært (og vil fortsatt være) at barna skal trives når de er her, og kjæresten. Og at det skal være klart her til den dagen kjæresten eventuelt flytter inn her.

Jeg skulle bare ønske at alt dette ble ordna opp i nå med en gang. Slik at jeg faktisk vet hva som skjer fremover. Får prøve å få snakket skikkelig med vedkommende og høre litt om hvordan dette kan løses. Ingen problemer er så store at de ikke kan løses!

Har fått snakka litt litt om dette i kveld, og det gjorde godt. Fremdeles endel tanker som surrer, men de forsvinner nok ikke på en blunk. Nå ligger jeg sammenkrøllet på sofaen og holder rundt hodeputa til kjæresten, og ser serie til jeg sovner. Forhåpentligvis blir det litt søvn i natt.

Nå blir det mest sannsynlig en bloggpause på meg. Må prioritere andre ting noen dager. Så får man se når jeg kommer med neste innlegg.

Da her jeg fått blåst ut litt frustrasjon her, da skal jeg sette på en film og slappe av. Takk for at du gidder å lese, jeg føler meg mye bedre allerede :)

Ha en finfin natt med herlige drømmer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar