fredag 26. februar 2016

Hverdagslykke

Det ble en koselig start på dagen med frokost og kakao, og da barna gikk ut for å leke seg litt i snøen, så fikk jeg unna litt husarbeid.
Å vaske kopper er i og for seg veldig kjedelig. Men når man titter ut av vinduet og ser barna leke og ha det gøy, da blir det litt koselig likevel.

Å høre barne latter er noe av det beste jeg vet. Det er det beste tegnet på at de koser seg og har det bra. Og så lenge de har det bra, da kan jeg holde ut mye. Jeg får det bedre når jeg ser og hører at barna har det bra, og mine egne nedturer blir skyve bort for å nyte deres lykke.

Det er ikke mye som skal til for å glede ett mammahjerte, latter og smil. Kvalitetstid der man gjør ting med barna som de har lyst til å gjøre. Å se øynene deres lyse opp når man foreslår å gjøre noe de har lyst til. Det er de små gledene i livet som teller.

Og for å få til det, så er det tiden som er viktigst. Det å ta seg tid til å snakke med barna når de trenger det, skaper trygghet. Å legge bort alt annet for å se på noe som barnet vil vise frem,  gjør at barnet føler seg viktig.
Derfor er det skjeldent jeg bruker tid på husarbeid eller slikt når barna er tilstede. Da skal de være i fokus. Og jeg blogger og gjør andre ting kun når barna er opptatt med sitt.

Mitt ønske et at barna skal tenke tilbake på barndommen og huske at jeg alltid var der og så dem. Og at de tar det med seg videre den dagen de selv får barn.
Jeg vet jeg ikke har vært like flink på dette tidligere, men jeg håper at måten jeg har vært på sammen med dem de siste årene, skal veie opp for den tiden da jeg prioriterte feil.

Jeg skal aldri mer prioritere andre ting når jeg har barna hjemme. De skal føle seg sett og hørt, de skal føle at de er viktige og de skal føle seg trygge.

Kjære barna mine. Dere er mitt ett og alt! Ingenting i hele verden er viktigere enn dere, og jeg er her for dere uansett tid på døgnet. Jeg elsker dere så ubeskrivelig mye <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar